Műszaki Vizsga és Zöldkártya
Kétévente a 4 évesnél idősebb autókat műszaki vizsgára kell vinni. Ha a műszaki lejárt az embernek el kell vinnie az autóját a vizsgabázisra. De mi értelme az egésznek és mire kell figyelni?
A műszaki vizsga a biztonságot szolgálja
A balesetmentes közlekedés egyik alappillére, hogy megfelelő műszaki állapotú járművek vegyenek részt a közúti forgalomban. A gépjármű műszaki megvizsgálását a gépjármű tulajdonosa személyesen, vagy meghatalmazottja útján kérheti szervizeinkben.
Fontos, hogy a műszaki vizsgára jelentkező érvényes személyi okmányokkal, amennyiben mások nevében és képviseletében jár el, szabályosan kiállított meghatalmazással jelenjen meg a vizsgabázison.
Ahhoz, hogy gépkocsija megfeleljen a Közlekedési Felügyelet előírásainak, szabályzatainak és nem utolsó sorban az ön illetve családja és környezetének biztonságos közúti forgalomban való részvételéhez, cégünk maximálisan a lehető legjobb munkát végezi az autók műszaki vizsgára való felkészítése során.
Ellenőrzés és felkészítés mindenfajta autómárkára vonatkozóan (szgk./ kombi és kisteherautó 3500 kg-ig)
Díjtalanul ellenőrizzük gépkocsijának fékeit, futóművét, karosszériáját, elektromos rendszerét. A hatósági előírások figyelembevétele mellett, Önnel egyeztetve a biztonságos autózás megteremtéséhez szükséges javításokat és beállításokat végezzük el gépkocsiján.
A műszaki vizsga egybekötve a zöld kártyával a közlekedés biztonságát és a környezetvédelmét szolgálja. 2010 óta a műszaki vizsgáztatást és a zöldkártyát egybe kezelik a hatóságok. A sikeres átvizsgálás alkalmával egy matricát ragasztanak a forgalmiba. Ezért hozzuk magunkkal a forgalmit, és a regisztrációs dokumentumokat az utolsó forgalmiról.
Mi történik a Műszaki vizsgán
A műszaki vizsga alkalmával az éppen aktuális vizsgáztató egy próbakört tesz és figyeli a biztonságilag fontos alkatrészek működését. Majd megvizsgálja ezeket az alkatrészeket például a féknél a fékcsöveket, szivárgást keresve.
Majd gondosan megvizsgálják a motort és környékét nagyobb sérülések után kutatva. Ezalatt ellenőrzik a fényszórókat, indexet mint biztonságtechnikai szempontokat.
A járművet alulról is megvizsgálják: a felfüggesztés hibáit kutatják (összekötők, rugók, lengéscsillapítók, stabilizátorok..). Ezen felül a kerekeknek, gumiknak is jó állapotban kell lenniük. Az újabb járműveknél az is fontos, hogy az összes elektronikusan vezérelt rendszer működjön (ABS, ESP, légzsák és más asszisztenciák..). A belső térben is ellenőrzik a látást segítő eszközöket (ablakok, tükör, fényszóró) illetve vizsgálják az ülések, biztonsági övek állapotát is.
Közlekedés biztonsági alkatrészek:
- Futómű
- Fékek
- Fényszórók
- Szélvédő
- Biztonsági övek
- Légzsákok
- stb.
Mi történik a Zöldkártyán
A műszaki vizsga alkalmával a környezetvédelem szempontjából is vizsgálják a kipufogórendszert és a hibás katalizátort amelyek felelősek a hangos zajokért és a megváltozott kipufogógázokért.
Amennyiben hibát észlelnek a vizsgáztató megvonja a plakettet a járműtől és a tulajdonosnak 4 hete van, hogy megjavíttassa, és újra elvigye a vizsgabázishoz.
Honnan tudja az ember mikor kell műszakira vinni a gépkocsit?
Ezt a kérdést sokan felteszik, amikor már többnyire túl késő. Ehhez egyszerű lenne csak megnézni a hátsó rendszámtáblán lévő pakettet. Ott megtalálható, mikor kell a következő műszakira vinni az autót. Középen áll az év és a kör kerületén van a lejárat hónapja. Azonban a vezető a forgalmiban is megtalálja ezeket a dátumokat.
Egy időben felkészített járművel nemcsak a közlekedés biztonságát őrizhetjük meg, hanem a esetleges büntetést is megússzuk. Figyelem: amennyiben Műszaki nélkül balesetet okozunk, akkor a másik fél anyagi kárát is nekünk kell részben megfizetni.
Mennyibe kerül egy műszaki vizsga?
Egy műszaki vizsga vizsgabázistól függően elő-műszakival kb. 25.000 és 30.000 Ft között van. Elő-műszaki előnye, hogy ha a műszaki vizsgát befolyásoló buktató tényező van, akkor nem kell kifizetni még egyszer a teljes műszaki vizsgát.Ha valakit rajtakapnak, hogy nyílt területen, vagy saját területen környezetvédelmi szabályokat be nem tartva olajt cserél 300.000 Ft-ig terjedő pénzbírságra számíthat.
Autó-Doktor Horváth Kft. - Ford Partner Szerviz
Értesítjük Ügyfeleinket, leendő Partnereinket, hogy a Ford Partner Club tagjaként vállaljuk a Ford gépjárművek szakszerű szervizelését és azok alkatrész ellátását..
Milyen előnyöket kínálunk Önnek Ford gépkocsik javításakor, vagy alkatrész vásárláskor?
- A kötelező karbantartásokat az Etis szoftver - gyári leírása - szerint végezzük
- Ford szerviz normaidőket használunk (kötelező karbantartás valamint egyéb javításoknál is)
- Segítséget nyújtunk a gépkocsi garancia időn belüli és azon túli meghibásodása esetére
- A szervizhez szükséges, alkatrészeket akár azonnal, készletről biztosítjuk
- Partnereinknek a szolgáltatásból és a beépített alkatrészek árából is engedményt adunk
Fix áras termékeinket kérje a Ford partnerszervizekben!
Aki vezet, tudja, hogy minden autót évente át kell vizsgáltatni, hogy továbbra is biztonságban közlekedhessünk vele. Azt is pontosan tudjuk, milyen stresszes ez az időszak, hiszen gyakran előfordul, hogy nem látjuk előre, milyen költségekkel jár majd a kötelező szerviz.
Fix árak
Ennek a kellemetlen helyzetnek vetnek véget a Partnerszervizekben: fix, kiszámítható költségekkel, és speciálisan képzett szakértőkkel, gyári minőségű alkatrészekkel garantáljuk a nyugodt és hatékony szervizelést személyautó és haszonjármű tulajdonosok részére egyaránt.
A fix ár karbantartási ajánlat tartalma:
- kötelező éves átvizsgálás/időszakos inspekció
- olaj és olajszűrő csere
- légszűrő csere
- pollenszűrő csere
- üzemanyagszűrő csere
- Klímarendszer tisztítás
- Féktárcsa fékbetét csere
Az ár tartalmazza a Ford által a Ford Etis Szerviztervezetben előírt karbantartási munkálatokat (kivételt képeznek a kiterjesztett karbantartási elemek: fékfolyadék csere, klímaberendezés ellenőrzése, karosszéria- és fényezés ellenőrzése), beleértve a szerviz tervben foglalt szervizalkatrészek cseréjét.
Ford Etisről
A FordEtis hozzáférést biztosít a kiválasztott gépkocsi következő műszaki információihoz:
- Mechanikus javítások Mechanikus javítási és diagnosztikai műveletek, specifikációk, működés-ismertetések
- Kapcsolási Rajzok Kapcsolási rajzok, csatlakozó nézetek & alkatrész elhelyezkedések
- Karosszéria és Fényezés Ütközési sérülések javítási műveletei, karosszéria-méretek, tűrésellenőrzés, korrózióvédelem, fényezésjavítási információk
- Gépkocsi átalakítások A Gépkocsi átalakítások rész a FordEtisben a Karosszéria és Felépítmény Rögzítési Kézikönyvet tartalmazza (BEMM), 2D mérnöki rajzokat és Gépkocsi tömegeket - lehetővé téve a Gépkocsi átalakításokat/Módosításokat
- Ellenőrzőlapok A gépkocsi-specifikus Átadás előtti átvizsgálás és Rendszeres karbantartáshoz
- Alkatrész Katalógus Átirányítás a Ford online alkatrész-katalógusához
- Műszaki Szerviz Információk Hozzáférés a Műszaki szerviz információkhoz (MSZI-k)
- Diagnosztikai hibakódok A diagnosztikai hibakód (DTC) jelentésének megkeresése, beleértve a leírást
Jelentkezzen be szervizünkbe, vagy kérjen alkatrész árajánlatot munkatársainktól!
Fényszóró felújítás
Matt fényszórók:
A matt fényszóró azonnal viseltes külsőt kölcsönöz a gépjárműnek, de ami ennél sokkal rosszabb, az a hatékonyság csökkenése a működés során. A matt felület csökkenti a kijutó fénymennyiséget, és akár négyszer kevesebb fényt képes így kibocsátani. Az előállított fény – bármilyen drága izzót is építsünk vagy építessünk egy ilyen autólámpába -, egyre kevésbé jut át a fényszóró burkolaton, amely bizonyos látási körülmények között baleset bekövetkeztében is szerepet játszhat. Egyfelől az autó vezetője sem veszi észre a veszélyt, másfelől pedig az ilyen homályos lámpaburával közlekedő autót is nehezebb észrevenni időben. A homályos, karcos lencse szórja a fényt, nem oda világít ahová kéne. Ha elvakítjuk a szembejövőt, azzal mások életét is veszélyeztetjük, nem csupán a sajátunkat.
Gyakori látvány, hogy az autó fényszórójának burája mattá, fénytelenné válik. Ennek oka elsősorban a természetes UV-sugárzás, másrészt az autó tisztításához használt erős vegyszerek hatása. Ez már a néhány éves autóknál is előfordulhat, s nem csupán esztétikai problémát okoz, de a láthatóságot, a világítás hatékonyságát, ezáltal a közlekedés biztonságát is rontja. A megoldás a lámpabúra polírozása jelentheti, amely valósággal újjávarázsolja a megfakult, mattá vált fényszórót!
Polírozás előnye:
- Biztonságosabbá válik az éjszakai autózás mivel jobban látunk, és a szembe jövőket sem vakítjuk annyira – ami a mi biztonságunkat is javítja.
- Egy felújított fényszóró javítja a gépkocsi megjelenését, és ezáltal növeli az értékét is.
- Ha nő a gépkocsi értéke, könnyebbé válik az értékesítése. Egy fényszóró polírozás (és UV védelem) költségei csak töredékét teszik ki egy új pár vásárlásának.
- A besárgult, „tejesedett” fényszóró a műszaki vizsgát is meghiúsítja.
A fényszóró fólia előnye:
Leghatékonyabb fényszóró felújítási technika a fóliás eljárás. A felcsiszolás után egy zsugorfóliát teszünk a lámpaburára, aminek az előnye a többi hátárnya! A kőfelverődés nem tesz kárt a lámpaburában, mivel a fólia rugalmas. UV fény védelem is meg van oldva, mivel ugyanaz a fólia van a lámpaburán, mint az első szélvédő kettő üveg közötti fóliája. Az első szélvédőn keresztül azért nem barnulunk le, mert a kettő üveg között van egy ragasztó és biztonsági fólia. Ehhez hasonló csak vékonyabb fólia kerül a lámpa búrára, ami egy esetleges szakadás esetén újracsiszolás nélkül is pótolható. Ilyen fóliát az új autók lámpaburájára is szoktak tenni, mivel a fóliának a feladata a védelem!
Ne feledje, a biztonságos közlekedéshez gépjárműve minden részének optimálisan kell működnie, ez pedig rendszeres karbantartást, odafigyelést igényel!
Forduljon szakemberhez időben, a megelőzés érdekében!
Az élettartam garanciával lefelezzük az árakat!
Azon Ügyfeleinknek akik nálunk cseréltetnek tárcsafékbetétet, különleges Autó-Doktor kedvezményhez jutnak! A nagy kedvezménnyel beépített minőségi tárcsfékbetétek gondoskodnak a maximális biztonságról, a legrövidebb féktávokról és a minden körülmények közötti maximális erejű lassításról.
Az általunk, minden beszerelt gyárival azonos minőségű tárcsafékbetétekre ÉLETTARTAM GARANCIÁT biztosítunk! Ez azt jelenti, hogy ELHASZNÁLÓDÁS vagy MEGHIBÁSODÁS esetén Önnek a TÁRCSAFÉKBETÉTEK árának csak az 50%-át kell megfizetnie. Ezt a kedvezményt addig biztosítjuk Önnek, ameddig Ön megtisztel minket hűségével.
Fékbetétek
A fékbetéteknek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ennek ellenére meg kell őrizniük súrlódási értéküket, nem károsodhatnak törés, deformálódás, szakadás, égés és tapadás következtében. Ezért kizárólag kiváló minőségű, különösen hosszú garanciaidővel rendelkező, válogatott márkatermékeket alkalmazunk.
Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, az optimális fékhatás már nem biztosított. Az ebből adódó drága javítással járó károk (pl. féktárcsasérülések) elkerülése érdekében szükségessé válik a fékbetétek cseréje
Fékrendszer
Ahhoz, hogy a mozgó gépjárművet megállítsuk fékre van szükségünk. Fékezéskor a jármű mozgási (kinetikai) energiáját hőenergiává (termikus) alakul át, ami a szabadba kerül közvetlen hőátadás formájában a féktárcsák és a fékdobok felületéről. A fékrendszer rendszeres ellenőrzése során, a számítógépes fékmérés során, pontos képet kaphatunk a fékek állapotáról.
Fontosabb alkatrészei: féktárcsa + fékbetét, féknyereg, fékcsövek (fém+gumi), főfékhenger, fékerő szabályzó, fékszervó (rásegítő) és persze a fékpedál. Legtöbbször az úgynevezett kopó alkatrészeket kell cserélni, mint a betétek, pofák, tárcsák és dobok. Újabban a blokkolásgátlók és a kipörgésgátlók, az úgynevezett menetstabilizáló rendszerek tömeges megjelenésénél előtérbe kerül a csak tárcsafékek alkalmazása.
A fékút hatványozottan nő a sebesség növekedésénél, amit még a gumik állapota valamint az útviszonyok is befolyásolnak.
A fékfolyadék
A fékfolyadék forráspontja
A fékfolyadék az idő során a levegőből vizet vesz fel (higroszkópikus hatás). Így a fékfolyadék
forráspontja lecsökken. Pl. egy 3 %-os víztartalom a DOT 4 fékfolyadék forráspontját 260°C-ról kb. 180°C-ra csökkentheti.
Autó-Doktor Horváth Kft. biztonsági tanácsok
A fékfolyadék forráspontja nem süllyedhet 180°C alá. Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek.
Biztonsági okokból a fékfolyadékot tehát évente ellenőrizni, és szükség szerint cserélni kell. Az Autó-Doktor-nál német autómata fékolaj cserélő készülékkel dolgozunk ami minden lehetséges hibát kiküszöből.
Fékút hossza
Milyen hosszú az Ön fékútja
Fékezés nedves úton 90 km/h sebességnél | |
téli gumi | 54 m |
nyári gumi | 58,5 m |
Fékezés havas úton 50 km/h sebességnél | |
téli gumi | 35 m |
nyári gumi | 43 m |
ABS – fékezés 0°C közeli léghőmérsékletnél
Fékút összehasonlítás behavazott úton | |
Profilmélység: 6 mm | téli gumi 120 % |
Profilmélység: 4 mm | téli gumi 150 % |
Profilmélység: 2 mm | téli gumi 170 % |
Új abroncs profilmélységre (~ 8 mm) vonatkoztatva = 100 %
Fékút különbségek
Fékezés 60 km/h sebességnél téli hőmérsékleteknél | |
0°C | téli gumi nyári gumi + 3 m |
-10°C | téli gumi nyári gumi + 7 m |
-20°C | téli gumi nyári gumi + 12 m |
Téli gumikkal a fékút +7°C alatti hőmérsékleteken jelentősen lerövidül.
Gyakran ismételt kérdések
A járművön végzett rendszeres inspekciók megnövelik gépjárműve élettartalmát illetve eladásnál a rendszeresen karbantartott jármű jelentős többletértéket képvisel. Az inspekció a gépjárművek funkcionális és biztonsági alkatrészeinek a szisztematikus átvizsgálását jelenti. Az új autóknál a garanciaidő alatt a legtöbb gyártó előírja az első inspekció időpontját. De az idősebb autóknál is rendszeresen el kell végezni az időszakos karbantartásokat, hogy megőrizzük a járművek biztonsági állapotát.
Az időközi karbantartásokat a gyártók előre meghatározzák. A korszerűbb járművekben a járművezetőt a fedélzeti számítógép emlékezteti az esedékes inspekciókra. Ezen felül a gépjárművek szervizkönyvében is fel vannak tüntetve az időközi karbantartások. Többnyire a kötelező intervallumok évenként vagy 15.000-től 30.000 km-ig vannak meghatározva, attól függően, hogy a jármű melyiket éri el először.
Szervizünkben Hétfő – Péntek-ig, 8.00 – 17.00-ig várjuk ügyfeleinket, telefonos elérhetőségünk +36 84 519 219 leveleket pedig az szerviz@auto-doktor.hu email címre várjuk.
Alapvetően érvényes: egy időben elvégzett inspekció mindig kifizetődő. Aki egy új jármű garanciáját meg akarja tartani, az inspekciós intervallumot nem szabad kitolnia. Nem elhanyagolható tény, hogy a dokumentált, rendszeresen elvégzett inspekciók növelik egy gépjármű használtpiaci értékét. De az idősebb járműveken is rendkívül hasznos a rendszeres karbantartások betartása, mert a szerelő a műhelyben ellentétben a műszaki vizsgabázissal, a különböző járműkomponensek, alkatrészek időbeni tartósságára is felhívja a figyelmet. Azonban egy 1 000 km-es késedelem még nem szokott drámai lenni.
Az inspekciós költségek nagymértékben függenek a szervizek minőségétől és járművek típusától. A márkafüggetlen szervizek árai többnyire kedvezőbbek mint a márkaszervizeké, illetve egy luxuslimuzin inspekciója természetesen lényegesen drágább, mint egy kisautóé, az árak emiatt kb. 30.000 és 150.000 Ft között mozognak.
>>>
Ha esedékes az inspekció a megfelelő szaktudás és szerszám nélkül soha ne álljunk neki! Csupán az olyan műveleteket végezhetjük el, mint: a világítás, olajszint vagy a guminyomás ellenőrzése! Azonban az összes többi szaktudást igénylő alkatrészek kiválasztását és cseréjét csak szakember végezheti el műhelykörülmények között!
Alapvetően minden hivatalos szerviz végezhet inspekciókat függetlenül attól, hogy márka vagy márkafüggetlen szerviz-e. A legfontosabb, hogy az autót a gyártói előírásoknak megfelelően kell javítani, illetve a gyári minőségű alkatrészeket kell beépíteni különben a garancia nem lesz érvényes! A garancia lejártával a gyártói előírások betartása ugyan nem releváns de azért nagyon ajánlott.
A gépjárművek szervizelését szinte minden esetben előre egyeztetett időpontokra tudjuk vállalni, az alkatrészek megrendelése miatt így biztosított a gördülékeny, gyors és pontos munkavégzés.
A műhelyekben az éves inspekciókat csak a megfelelően kiképzett technikusok, autószerelők végezhetik el. Csak az Ügyféllel történő egyeztetést követően kezdheti el a feladatokat a munkatárs. Ha ez az egyeztetés nem történik meg és munkákat az Ügyfél beleegyezése nélkül (munkalap) végezzük el, akkor ezt a szerviz csak saját felelősségére teheti.
Alapvetően érvényes a szervizekre: Csak a biztonságtechnikailag veszélyes alkatrészeket szabad az Ügyfél megkérdezése nélkül beépíteni a járművekbe, minden más esetben az Ügyfél beleegyezése szükséges (szerviz felelőssége). Nálunk minden alkatrész cseréje, csak az Ügyfél megkérdezésével és beleegyezésével kerülhetnek beépítésre. Ellenkező esetben a jogszabály az Ügyfelet védi és ezért a nem egyeztetett munkálatok költségeit nem köteles kifizetni a szerviznek!